Projekt Hladná korytnačka na webe
Čo budeme robiť
- definovať ďalšie udalosti, pracovať s dvoma korytnačkami, zapisovať projekt ako web stránku, naučíme sa nový príkaz prekrývajúMa
Čo už musíme vedieť
- základné príkazy korytnačej grafiky, pridávať a pracovať s tlačidlami, pridávať a pracovať s textami
Naučíme sa
- ako vytvoriť projekt, s ktorým môže každý pracovať pomocou internetového prehliadača, napr. Internet Explorer alebo Netscape
Ak chceme dať nejaký projekt na web, bolo by dobre, aby tento projekt každý, kto príde na našu stránku chcel použiť. Aby sa s ním chcel hrať, aby videl, čo vieme naprogramovať... Zatiaľ nemáme veľa vedomostí a skúseností s Imagine takže najjednoduchšie bude, ak využijeme korytnačky, ich tvar, klikanie na ne, tlačidlá a texty na stránke – to všetko sme sa naučili v minulých dieloch tutoriálu.
Projekt je veľmi jednoduchý: korytnačka si hľadá niečo na zjedenie a na neďaleko uvidela kúsok šalátu. Úlohou hráča je dostať korytnačku k tomuto šalátu. Keď hráč klikne ľavým tlačidlom na korytnačku, pohne sa o 30 krokov. Keď na ňu klikne pravým tlačidlom, otočí sa o 45 stupňov. Keď korytnačka nájde šalát, objaví sa pri nej nápis MŇAM. Na stránke sa ešte nachádza tlačidlo Nová hra, ktoré umiestni korytnačku aj šalát na iné miesto na stránke. Okrem toho projekt obsahuje ešte aj text, v ktorom je zapísané, čo je úlohou hráča. |
|
|
|
|
|
|
|
Dialóg ukončime tlačidlom OK. |
|
Na lúke sa nachádza hladná korytnačka. Pomôž jej prísť k šalátu. Pohyb - klikni na ňu ľavým tlačidlom. Otočenie - klikni na ňu pravým tlačidlom.
|
Pozrime si projekt pod web prehliadačom
Povedz alebo napíš e-mail svojim kamarátom, kde je tento súbor. Ak nemajú Imagine, musia ešte predtým ako ho spustia navštíviť stránku https://www.imagine.input.sk/plugin.html a odtiaľ si nainštalovať program - Imagine plugIn. Potom sa už môžu hrať so všetkými tvojimi projektami, ktoré pripravíš v Imagine.